Виховні заходи


Мелітопольська гімназія № 9
Виховний захід на тему
«Куди піти вчитися?» 
Захід підготувала:
класний керівник 8-А класу
Федоренко Віра Юріївна
Щастя - це коли вранці хочеться йти на роботу,
а ввечері хочеться йти додому.
Н.Хікмет
Слово вчителя (звучить аудіо запис пісні).
Тема нашого заходу «Куди піти вчитися?». Епіграфом я вибрала слова відомого турецького письменника Назима Хікмета (читання епіграфа вчителем).
Сьогодні ми, використовуючи на нашому уроці інтерактивні технології, поринемо у світ професій:
*    Через ознайомлення з професіями будемо формувати систему знань про світ професій, позитивну трудову спрямованість;
*    Будемо досліджувати вплив типу темпераменту на вибір професії;
*    Вчитися аналізувати отриману інформацію через призму власних уподобань;
*    Розвивати уяву, увагу, пам'ять, логічне мислення;
*    Виховувати почуття прекрасного, естетичної насолоди від вибору.
-  Захід наш незвичайний. Це захід-захист власних проектів за темою «Куди піти вчитися?».
Ви об’єдналися у групи, і кожна отримала своє дослідницько-пошукове завдання. Сьогодні у нас будуть працювати:
Комп’ютерники                             Мовознавці
Соціологи                                        Витівники
Літератори                                       Психологи
Слово надається 1 групі «Комп’ютерникам». Тема їх дослідження: з’ясувати, яку освіту можна здобути в нашому місті після закінчення 9 та 11 класів, а також створити презентацію.
Дивися додаток 1.
Слово надається 2 групі «Соціологам». Мета їх дослідження: провести опитування серед учнів гімназії. Ними було поставлено два питання :
-Скільки класів плануєте закінчити 9 чи 11?
- Ким мрієте працювати?
 Ось які результати отримали соціологи:
Дивися додаток 2.
         Слово надається 3 групі «Літераторам». Вони повинні були скласти твір про професії.
Дивися додаток 3.
Слово надається 4 групі «Мовознавцям». Мета їх роботи скласти «Азбуку рідкісних професій».
Дивися додаток 4.
Слово надається 5 групі «Витівникам». Учні цієї групи повинні були скласти творчі завдання:  кросворди, ребуси, тести, загадки і т. і.
Дивися додаток 5.
Слово надається 6 групі «Психологам». Учні цієї групи створили презентацію, де вказали, які професії відповідають певному типу темпераменту.
Дивися додаток 6.
Тепер ми можемо зробити висновок і допоможе нам в цьому метод «Прес». Закінчіть речення:
Отже, я обираю …..., тому що мені  ….. .
Закінчити мені хочеться словами з епіграфу, якими ми розпочали нашу роботу. «Щастя - це коли вранці хочеться йти на роботу, а ввечері хочеться йти додому».


 Додаток 3.
Що я знаю про пожежника-рятівника?
ціна життя
Присвячується пожежник-рятівнику міста Мелітополя Вадиму Колосову.
Дим, вогонь, крик, смерть, пожежа…Його завдання було врятувати життя інших, навіть ціною власного…
Це було саме розквіт його життєвих сил. І так вважає не тільки він, молодий пожежник Вадим Колосов, ще тільки вчора закінчивши навчання, а також його родина і друзі. Життя було складним, таким же складним, як і його робота, але він знав, що з цим робити. «До життя треба ставитися по-філософськи, а рятувати людей, не жалкуючи свого життя – це ж моя професія»,- казав Вадим.
Ще з молодших класів маленьким Вадим знав, що стане пожежником - рятівником. Тоді він думав, що буде дарувати людям життя, як лицарі у казках. Потім, трошки подорослішавши, зрозумів, що пожежна наука – наука не для слабких, не для тих, хто від гасіння пожежі хоче отримати тільки адреналін у власній крові, а для тих, хто хоче виховати у собі любов до людей і життя. «Бо як же інакше, - казав Вадим, - рятувати життя інших може тільки той, хто знає ціну цьому життю».
…Це був сонячний квітневий ранок. Вадим Колосов працював у чудовій пожежній частині свого рідного міста. Він йшов вже не на перше своє чергування, але викликів ще досі не було. І, мабуть, чудово: у жодної дитини вогонь не забрав батька, жодний собака не залишився без господаря, кохані не втратили своїх половинок. Так повинно було бути. Це було правильно.
-               Привіт, студенте! Ну що, готовий рятувати життя? - звернувся до Вадима старший на чергуванні.
-               Звісно, готовий! Ми ж з вами пожежники не тільки на чергуванні, а й рятівники у житті. Я от вчора зняв кошеня з дерева, - посміхнувся Вадим.
-               Ой, який гарний хлопчик, а ну…
Старшину перервав телефонний дзвінок.
-               Слухаю! Так! Зрозумів! Виїжджаємо! – старшина зробив ковток повітря. - Пожежа, студенте, консервний завод палає, хутчіш стрибай в машину!
До заводу пожежна машина їхала приблизно півгодини, але запах пожежі Вадим відчув ще раніше. Приїхавши туди, перед молодим пожежником постала величезна будівля, охоплена язиками полум’я.
-                Колосов, Петренко,Маршак, ви на третій поверх лівого крила! Хутко! – наказав старший.
І вони побігли. Розділивши приміщення між собою, пожежники розбіглися нарізно. Вадим вбіг у перший цех: все було в диму, палало вікно і частина балки, здавалося, що там нікого не було, але це тільки здавалося…Підійшовши ближче, Вадим побачив молоду жінку. Вона була жива, хоча жахливо себе почувала, йти самостійно не могла, тому молодий пожежник взяв її на руки і обережно пішов до виходу.
І вже на улиці, передавши до рук швидкої допомоги, коли оголосили, що людей у приміщенні вже немає, Вадим дозволив собі посміхнутися. В цей самий момент, вогонь «зїв» балку на стелі, і вся верхня частина, разом з вікном, впала. Вадим Колосов знаходився неподалік від місця аварії, все відбулося так швидко… Колосов Вадим загинув, саме в той сонячний квітневий день, у свій перший виїзд.
Пройшли роки…але нічого не змінилося. Й досі стоїть та пожежна частина, де працював Вадим Колосов, досі працює той консервний завод, що він рятував, й досі працює та жінка…
Молодий пожежник-рятівник знав ціну життя, він любив його, але пізнавши його суть віддав заради іншої людини, пізнавши…

 Додаток 4.

«А»
«Б»
«В»  

Додаток 5.
Загадки про професії
Залюбки він куховарить –
нам смачненькі страви варить. (Кухар)
Громадян охороняє
і порушників шукає. (Міліціонер)
Із пожежами воює,
від вогню усе рятує. (Пожежник)
Все, що бачите, малята,
може вам намалювати. (Художник)
Із кермом приятелює,
все дорогами мандрує. (Водій)
Спритно зайчика за вуха
він дістане з капелюха. (Фокусник)
Що під руку попадає,
догори усе злітає. (Жонглер)
Легко розігне підкову,
щоб скрутити в бублик знову. (Силач)
Тест на виявлення типу професії, до якої ви схильні
Після відповідного навчання Ви зможете виконувати певну роботу. Але якщо б Вам довелося обирати тільки з двох можливих, то якій би Ви надали перевагу? У кожній з 20-ти пар запропонованих видів діяльності оберіть тільки один вид {а або б), знайдіть ділянку у бланку відповідей з відповідним номером (наприклад: 6а, 106) і поряд поставте знак "+". Аркуш для відповідей містить 5 колонок. Кожна колонка відповідає певному типові професії, і у ній проставлені номери з опитувальника, які належать до певного типу. а       б
1. Доглядати за тваринами - Обслуговувати машини, прилади (стежити, регулювати)
2. Допомагати хворим -        Складати таблиці, схеми, програми для обчислювальних машин
3. Стежити за якістю книжкових ілюстрацій, художніх листівок, плакатів, грамплатівок - Стежити за станом, розвитком рослин
4. Обробляти матеріали (дерево, тканина, метал, пластмасу й т.д.) - Доводити товари до споживача, рекламувати, продавати
5. Обговорювати зміст науково-популярних книг, статей (п'єси, концерти й т.д.) - Обговорювати художні книги
6. Вирощувати молодняк (тварин якої-небудь породи) - Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні яких-небудь дій (трудових, навчальних, спортивних)
7. Копіювати малюнки, зображення (або налагоджувати музичні інструменти) - Керувати будь-яким вантажним засобом - підйомним краном, трактором, тепловозом і ін.
8. Повідомляти, роз'ясняти людям потрібні їм відомості (у довідковому бюро, на екскурсії й т.д.) - Оформляти виставки, вітрини (або брати участь у підготовці п'єс, концертів)
9. Ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку), житло - Шукати й виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках
10. Лікувати тварин - Виконувати обчислення, розрахунки
11. Виводити нові сорти рослин - Виконувати обчислення, розрахунки
11. Виводити нові сорти рослин - Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (машини, одяг, будинку й т.п.)
12. Розбирати суперечки, сварки між людьми (переконувати, роз'ясняти, карати, заохочувати) - Розбиратися в кресленнях, схемах (перевіряти, уточнювати, упорядковувати)
13. Спостерігати, вивчати роботу кружків художньої самодіяльності - Спостерігати, вивчати життя мікробів
14. Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади, апарати - Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, забитих місцях
15. Художньо описувати, зображувати події, що спостерігаються або уявляються         Складати точні описи, звіти про спостережувані явища, події, вимірювані об'єкти й т.п.
16. Робити лабораторні аналізи в лікарні - Приймати, оглядати хворих, розмовляти з ними, призначати лікування
17. Красити або розписувати стіни приміщень, поверхню виробів -  Здійснювати монтаж або зборку машин, приладів
18. Організовувати культпоходи однолітків або молодших хлопців у театри, музеї; організовувати екскурсії, туристичні походи й т.п. - Грати на сцені, брати участь у концертах
19. Виготовляти по кресленнях деталі, вироби (машини, одяг), будувати будинки - Займатися кресленням, копіювати креслення, карти
20. Вести боротьбу із хворобами рослин, шкідниками лісу, саду - Працювати на клавішних машинах (друкарській машинці, телетайпі, складальній машині)
Аркуш відповідей:
1
2
3
4
5







10а


10б

11а
11б
12а
12б
13а
13б
14а
14б
15а
15б
16а

16б

17а

17б
18а

18б

19а

19б

20а


20б

Обробка результатів:
За кожен знак "+" ставиться 1 бал. Бали кожної колонки підсумовуються, а їхня кількість визначає схильність до тієї чи іншої професії.
 Назва типів професії за колонками: "Людина - природа".
"Людина - техніка".
"Людина - людина".
"Людина - знак".
"Людина - художній образ".


Комментариев нет:

Отправить комментарий